Skip to content

Benelux Online Print Event 2019: Benelux Online Print event 2019

komende events

Met ruim 150 deelnemers en ruim 30 partners ging deze editie van het Benelux Online Print event 2019 al meteen geslaagd van start. Het programma werd met minitieuze nauwkeurigheid geregisseerd door dagvoorzitter Jos Steutelings. Wat was er te leren?

Samenvattende lessen

Consultant/onderzoeker Bernd Zipper (in de loop der jaren steeds vaker meer filosofisch): ‘Kijk goed naar Amazon en richt je op de mobiele generatie en blijf opletten.’ Ondernemer Frank de Meyer van Reclame Online: ‘We groeiden in 5,5 jaar van 0 fte en 3 orders per dag naar wij hopen in 2020 tot 50 fte en 400 orders per dag (in het groot formaat segment, inclusief alle fulfilment) met aanvankelijk geen enkele grafische kennis.’ Professor Christian Gülpen uit Aken was net iets teveel de professor van de dag tijdens zijn lezing. Het belang van personaliseren werd er voor de lunch flink ingehamerd, de voorbeelden passeerden de fantasie van menig grafisch deelnemer aan het congres.

Na de lunchpauze acteerde Storyteller Richard Askam als de wijkenner die wijn etiketten ging personaliseren, werd storyteller maar ‘keerde terug in print’ met het gepersonaliseerd beprinten van ballen in de hoogste mogelijke kwaliteit. Martijn Eier verwoorde de mogelijkheden van een API gekoppelde online print omgeving met een eenvoudig web dashboard, maar zonder webshop. Daar gaat printmedianieuws nog eens uitgebreid naar kijken. Dat moet wel even verder bestudeerd worden. Anna Oñate van papierfabrikant Sappi vertelde met passie hoe het bedrijf in software met kunstmatige intelligentie voor online ‘grootmontage’ stapte onder het label OctoBoost (volgens de redactie een maatwerkversie van het product SPrint One van Perfect Pattern, aangevuld met een aantal eigen ontwikkelingen van Sappi. Hierover volgt binnenkort een publicatie).

Na de koffiebreak vertelde Marco Aarnink van print.com zijn ‘levensverhaal’ over de omgangswijze met klanten: van eerste flirt via verliefdheid, de eerste kus tot en met een stabiele relatie. Christoph Grunicke van XMPie toonde diverse omnichannel workflow voorbeelden, die het bedrijf heeft gerealiseerd voor zeer uiteenlopende opdrachtgevers. Tot slot Michael Fries, CEO van onlineprinters maakte duidelijk dat in zijn bedrijf zeer veel, maar (net) niet alles met automatisering kan worden opgelost.

Lees (kosteloos) verder bij printmedianieuws.

Sorry, we konden geen evenementen vinden.

Scroll To Top